السلام علیک یا علی بن موسی المرتضی(ع)

 

reza-shahadat.jpg

السلام علیک یا علی بن موسی المرتضی(ع)

 بنـــد  دخیـــل بســته‌ام تــا جـای پـای تـو                       زرد  و غریـب مانـده‌ام، دور از هوای تو     

 رفتــــم درون یـــك شـــب پاییـــزی بلنـــد                        زنــده نــمی‌شــود تنـم جـز بـا دعای تو

هـــر  شـــب كبوتـــر دلـــم پــرواز می‌كنـد                        تــا  انتهــای غربــت و ســقف طلا ی تـو

بــا ایـن هـمه غریبی و غربت چه ساده شد                     ورد قشــــنگ آشــــنایی مبتلای تـــو

بـی‌شـك تمام لحظه ها، سبزند و با شكوه                       وقتــی كه ذهـن می‌رسـد تا انتهای تو

هـر شـب تمام واژه ها، گنجشك می‌شوند                       پــرواز می‌كننـد از اینجـا تـا سرای تو

لــب‌هــای پـر تـرك و این دستان مستجاب                        بغــض گلـو، گل می‌كند هر شب برای تو

قرنـی است مهتاب از تنم بیرون نشسته بود                     دیشـب  شكسته شد قرُق، پیش خدای تو

دســـتم نـــمی‌رســـید آقـــا دل را گره زدم                       تنهــا بـه شـعر سـاده‌ای از ردپـای تو

 

صغری سپهوند

ادامه نوشته

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وبلاگ :

 


نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وبلاگ :

                                        

به تازگی ایمیل هایی توسط هکر ها برای بعضی از وبلاگ نویسان فرستاده میشود و از آنها میخواهد تا به صفحه بروز کردن وبلاگشان بروند و به دلایل مختلف مانند upgrade و یا دریافت امکانات جدید ، نام کاربری و پسوردشان را وارد کنند . فارغ از اینکه صفحه مورد نظر، یک صفحه تقلبی است که فقط شبیه سرویس دهنده وبلاگشان درست شده است و در حال جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران است.

 

نکات امنیتی برای جلوگیری از هک شدن وبلاگ :

 

1- هیچ سرویس دهنده وبلاگی به غیر از صفحه اصلی و صفحه ورود سایت خودش ، از شما پسورد درخواست نمی کند . پس همیشه قبل از اینکه پسوردتان را وارد کنید آدرس بالای مرورگرخود را ( IE ) نگاه کنید که حتما آدرس سایت سرویس دهنده وبلاگ باشد.

 

2- سرویس دهنده های وبلاگی به هیچ عنوان نیازی به پسورد شما ندارند. بنابراین در هیچ ایمیل و صفحه ای خارج از سایت سرویس دهنده ، پسورد خود را وارد نکنید .

 

3 - به هیچ عنوان با استفاده از ایمیلی که در سایت سرویس دهنده وبلاگ برای ثبت نام وارذ کرده اید (ایمیل خصوصی)، چت نکنید.زیرا اکثر هک شدن ها از طریق ایمیل و چت اتفاق می افتد.

حماسه نهم دی؛ آغازی بر پایان فتنه

                              حماسه نهم دی؛ آغازی بر پایان فتنه

نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ خداوند ید بیضایی قدرت خود را به یاری جبهه حق رساند و حق را بر سر باطل کوبید. حرمت شکنی بی محابای ارزشهای مقدس مردم در عاشورای سال گذشته توسط فتنه گران علاوه بر نشان دادن ماهیت انحرافی این جریان باعث شد خشم مقدس مردم به جوش بیاید تا حماسه تاریخی ملت ایران در نهم دی سرمنشا بسیاری از تحولات پسینی قرار بگیرد. در این زمینه شایسته است بر برخی نکات امعان نظر شود.‏

                                                                               لطفا ادامه مطلب را بخوانید...

ادامه نوشته

9دی؛ روزی كه پشت شيطان لرزيد

چه شب و روزهايي كه طي شد و در ميانشان، شبي شب قدر شد و روزي، يوم الله و در اين ميان جنگ شيطان با خدا تا نصرت نهايي حزب الله ادامه دارد. فان حزب الله هم الغالبون.

آزمون ها و حوادث از پس هم مي رسند و انسانيت هر بشري را در مهلتي مشخص در كوره ذوب اراده و اختيار خويش آبديده مي كنند. حال عده اي آبديده و سربلند مي شويم و عده اي نيز مردود و زنگاري و سرافكنده.                                    لطفا ادامه مطلب را بخوانید...
ادامه نوشته

نه دی؛ راز ماندگاری انقلاب

                                     نه دی؛ راز ماندگاری انقلاب

یک پرسش، دو نکته و یک پاسخ درباره ماندگاری انقلاب اسلامی؛

نهال نوپای انقلاب اسلامی، که از اوایل دهه 40 شمسی، بذر آن در خاک نهاده شد و در تاریخ 22 بهمن سر از خاک میهن بیرون آورد؛ از همان ابتدای پیدایش مورد هجوم نظام سلطه، جریان‏ های معارض با اسلام و فریب‏ خوردگان داخلی بوده است.

تصور کنید نظامی تازه تاسیس را؛ که از هر طرف با مشکلات عدیده ‏ای مواجه است. از یک سوی مورد حمله ناجوانمردانه رژیم تا دندان مسلح عراق و بیست و اندی هم‏ پیمانش قرار گرفته؛ از طرف دیگر هر لحظه بیش از لحظه قبل در کانون دسیسه‏ چینی و فتنه ‏گری نظام غرب قرار می‏ گیرد؛ از سمتی دیگر گروهک‏ های جدایی ‏طلب با تحریک بیگانگان در بعضی نقاط آن فعال شده ‏اند؛ و از طرفی دیگر هم مسئولین بلندپایه و حتی مردم کوچه و بازارش مورد ترورهای ناجوانمردانه قرار می ‏گیرند. البته در کنار این‏ ها، تحریم‏ های اقتصادی بر علیه کشور را نیز باید به عنوان یکی دیگر از حربه‏ هایی در نظر بگیرید که برای زمین زدن هر ملتی کافی است؛ به ویژه آنکه در آن زمان جمهوری اسلامی ایران کمتر از 5 سال از تاسیس آن می ‏گذشت.

سوالی که اینجا مطرح می ‏شود این است که، در جایی که غربی ‏ها با استفاده از انقلاب‏های رنگین و کودتاهای مخملین می‏ توانند حکومت‏ هایی همچون اوکراین، گرجستان و ... را تغییر بدهند؛ چگونه است با وجود آن‏که همه راه ‏ها بر علیه مردم ایران از جمله تهدیدها، دسیسه‏ چینی‏ها، تحریم‏ ها، ترورها و در یک کلام فتنه‏ انگیزی‏ ها را در تمامی این سی‏ و‏ اندی سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امتحان کرده ‏اند؛ هنوز موفق نشده ‏اند کوچک‏ترین خللی در روند رو به رشد انقلاب اسلامی و انگیزه انقلابی قاطبه مردم ایران وارد کنند؟

نکته‏ ای که اینجا حائز اهمیت است این است که نه تنها دشمنان در تمامی این سال‏ها نتوانسته‏ اند به هدف خود یعنی حذف جمهوری اسلامی ایران نزدیک بشوند، بلکه امروز در مخمصه ‏ای به نام تکثیر انقلاب اسلامی ایران نیز گیر کرده ‏اند و هر روز با دست و پا زدنی مذبوحانه، بیش از پیش در گرداب شکست فرو می‏ روند؛ شکست‏ هایی که اگر بخواهیم تنها تیتروار به آن‏ها اشاره کنیم، مثنوی هفتاد من خواهد شد.

و اما پاسخ به این سوال چیست؟ رمز ماندگاری ملت ما و تکثیر شور انقلابی آن‏ها در سرتاسر دنیا به ویژه در بین ملت‏های عربی و اسلامی منطقه خاورمیانه چیست؟

حضرت آیت ‏الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به این سوال پاسخ داده اند: «... راز ماندگارى این انقلاب، اتکاى به ایمان‏ هاست؛ اتکاى به خداست. لذا شما مى‌بینید آن روزى که توده‌ى عظیم مردم در سرتاسر کشور احساس کنند که دشمنى‌اى متوجه انقلاب است، احساس کنند که دشمنىِ جدى‌اى وجود دارد، بدون فراخوان حرکت می‏کنند ...»

به زبان دیگر، در مواجهه با تهدیدات جریان‏ های معاند بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش سرمایه اجتماعی بی‏ بدیل نظام که منشعب از نیروی ایمان و توکل به خدا در میان ملت است؛ واقعیتی است که نظام‏ های دیگر از آن بی‏ بهره‏ اند.

رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در خصوص اهمیت بسیج و فضای مجازی

رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در خصوص اهمیت بسیج و فضای مجازی

1_201.jpg

فناوري ارتباطات و اطلاعات و انقلاب كامپيوتري و اينترنتي، در چند سال اخير تغييرات وسيع و سريعي در جنبه هاي مختلف زندگي جوامع اعم از فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و يا سياسي پديد آورده است. به گمان بسياري از انديشمندان، تأثيرات شگرف اين پديدة نوين قرن معاصر در امنيت و استقلال ملي تا به آنجا است كه كشورهاي پيشتاز اين عرصه، فاتحان جهان نوين و بهره مندان، نتيجه دستاوردهاي بشري خواهند بود و آن دسته از كشورها كه از اين مهم غافل باشند، در زمرة مغلوبان اين دوره از تاريخ محسوب گشته، منابع آنها دستخوش تاراج گرديده و سرنوشتشان توسط ديگران رقم خواهد خورد. از اين رو، ورود توانمند به اين عرصه، ديگر يك انتخاب نبوده و الزامي تاريخي است.

                                                                               ادامه مطلب را دنبال نمایید...

ادامه نوشته

حدیث  امام على عليه السلام :

حدیث  امام على عليه السلام :

في قَولِ اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ «وَ لاَ تَنسَ نَصيبَكَ مِنَ الدُّنيا» : لا تَنسَ صِحَّتَكَ وَ قُوَّتَكَ وَ فَراغَكَ وَ شَبابَكَ وَ نَشاطَكَ اَن تَطلُبَ بِهَا الخِرَةَ ؛

درباره آيه سهم خود را از دنيا فراموش مكن : [يعنى] سلامتى ، توانايى ، فرصت ، جوانى و شادابى‏ات را فراموش مكن ، تا با آنها ، آخرت را به دست آورى.

امالى صدوق، ص 299، ح 336

 

نماز چيست ؟؟؟؟

                                        نماز چيست ؟؟؟؟
                                 

45.jpg

نماز سرود عشق و آهنگ آسمانى است .
نماز سرود فضليت و پاكى است.
نماز ريسمانى است كه ما را به خداوند جهان متصل مى كند.

آن نيايش و پرستش و اين راز و نياز و كمك خواهى در زبان قرآن نماز ناميده مى شود. نماز، مراسم مخصوصى براى پرستش خدا و راز و نياز با اوست كه در آن جنبه هاى ارزنده و آموزنده خاصى در نظر گرفته شده است . نماز، سرود توحيد و يكتا پرستى ، پاكى وفضيلت است كه روح و جان ما را از شرك و آلودگى شستشو داده و بايد فكر و درون ما را در برابر عوامل شرك زا وآلوده كننده يى كه در زندگى روزمره با آنها سر و كار داريم پاك و يكتاپرست نگه مى دارد.             ادامه مطلب را دنبال نمایید...

ادامه نوشته

انچه اینترنت از دید شما پنهان می‌کند!

آنچه اینترنت از دید شما پنهان می‌کند

internet.jpg

به سادگی اتفاق می‌افتد؛ پیغام کوتاهی را در بالای صفحه گوگل می‌بینید که به شما می‌گوید: گوگل از اطلاعاتی که درباره شما در بیش از 60 سرویس رایگانش جمع‌آوری کرده است، برای شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو و جهت بخشیدن به فعالیت‌های آنلاین شما استفاده خواهد کرد. از این بهتر چه می‌خواهید؟ شعار گوگل یعنی «شیطنت‌نکن» هم شما را مطمئن کرده که نیت پلیدی در کار نیست و شاید واقعاً هم همین‌گونه باشد. اما پذیرش این توافق یک نتیجه واضح دارد: حباب شما کوچکتر از پیش خواهد شد.

ادامه نوشته

روز جهانی قدس

 
نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری درباره آرمان فلسطین
روز قدس روزِ بین‌المللىِ اسلامى است/ همه مردم آزاده به خیابان‌ها بیایند
روز قدس در پیش است. روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌هاى مشتاق دیگر یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى می‌کند.

ادامه نوشته

آسیب های اینترنت

روان شناسی و آسیب شناسی اینترنت


از اوایل دهه ۹۰ میلادی، پژوهش ها و بررسی های بسیاری در زمینه روان شناسی اینترنت و تأثیر آن بر سلامت و رفتار انسان انجام پذیرفته است. امروزه موضوع اینترنت، مسئله مهمی برای بیشتر کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه و از جمله کشورهای اسلامی است. آگاهی از پی آمدهای اینترنت و در کنار آن، در نظر گرفتن راهبردهای مناسب برای استفاده درست و پیش گیری یا کاهش پی آمدهای احتمالی منفی آن، اهمیت اساسی دارد.


در این مقاله، پس از بیان تاریخچه اینترنت، جنبه های روان شناختی و پی آمدهای مثبت و منفی آن بر سلامت و رفتار انسان بررسی شده است. دست آوردهای این مقاله که بیانگر بخشی از پژوهش های تجربی در این زمینه است، نشان می دهد افزون بر دست آوردهای مثبت و انکارناپذیر اینترنت، پی آمدهای نامطلوبی نیز هم در جنبه های فردی و هم در جنبه های اجتماعی به همراه دارد.

ادامه نوشته

بررسی آسیب های بازی های رایانه ای

بررسی آسیب‌ها و مخاطرات بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وشنود با مهندس مهدی حق‌وردی طاقانکی

استراتژی غرب علیه اسلام در بازی‌های رایانه‌ای

به‌عنوان نخستین سوال بفرمایید بازی‌های رایانه‌ای از چه زمانی و با چه اهدافی راه‌اندازی و به بازار عرضه شد؟

تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای به اوایل دهه 60 میلادی بازمی‌گردد، نخستین‌بار بازی space war که یک بازی ساده درباره جنگ سفینه‌ها بود ساخته شد و سیر تکاملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داشته است.

البته قبل از اینکه وارد اصل بحث شویم لازم است به یک نکته اشاره کنم و آن اینکه اگر در طول مصاحبه از بازی رایانه‌ای نام برده و برخی از بازی‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم در حقیقت منظورمان از بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی است چرا که در تحلیل بررسی محتوایی بازی‌ها بین بازی‌هایی که با رایانه اجرا می‌شوند یا با دستگاه‌های دیگر مانند پلی‌استیشن و... تفاوتی وجود ندارد و چون بازی‌های رایانه‌ای در کشورمان عام‌تر است معمولا کارشناسانی که درباره محتوای بازی‌ها صحبت می‌کنند از واژه بازی رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

بازی‌های رایانه‌ای در حقیقت یک نوع سرگرمی تعاملی هستند و در حقیقت غرض از ساخت بازی‌ها سرگرمی است اما نظر به قابلیت‌ها این سرگرمی به یک رسانه در جهت راهبردهای رسانه‌ای بدل شد.

با توجه به اینکه در ابتدا صنعت رایانه از قابلیت سخت‌افزازی- نرم‌افزاری آنچنانی برخوردار نبود، بازی‌ها با گرافیک بسیار پایین ارائه و اجرا می‌شدند. جنگ سرد بین آمریکا و شوروی در دهه 80 باعث شد بازی‌ها به سمت بازی‌های جنگی(war game) سوق پیدا کند و از طرف دیگر چون در این دوره پیشرفت خوبی در زمینه کامپیوتر شده بود بازی‌های نسبتا خوبی هم در این حوزه ساخته شد هر چند افکار عمومی به‌عنوان یک ابزار سرگرمی به آن نگاه می‌کردند اما در حقیقت اینگونه نبود.

ادامه نوشته

اخلاق در ورزش

اهمیت اخلاق در ورزش

سالها تلاش، ماه ها دوری از خانواده، روزهایی با ساعت ها تمرین سخت، تحمل مشقت های جانفرسا، رقابت، چالش مبارزه و امروز سکوی قهرمانی.

پس از سال ها تلاش و تمرین به آرزوهایم رسیده ام. امروز بر سکویی تکیه زده ام که سال ها آرزویم بود. رویا هایم محقق شده بله من قهرمان شده ام. هرچند در فراید قهرمانی ورزشکار نقش عمده و اصلی را بازی می کند اما می دانیم که این موفقیت ها بدون حمایت های مادی و معنوی خانواده، دوستان، هم تیمی ها و جامعه ممکن نبود.

هزینه های میلیاردی، پروژه های عمرانی بزرگ، مسابقه های سطح بالا، تماشاچیان ملیونی و کلی احترام و افتخار و ارزش برای قهرمانان. این ها همه و همه نشان از جایگاه بلند ورزش و میزان اهمیت و توجه جامعه به آن است. اما آیا تا کنون از خود پرسیده اید که این جایگاه و منزلت ورزش ناشی از چیست؟ به عنوان یک قهرمان از خود پرسیده اید که آیا در بین مردم و جامعه ارزش والایی دارید؟ آیا تنها نیروی بدنی و پیروزی های شماست که باعث احترام محبوبیت و شخصیت بالای شما در بین مردم است؟ جامعه و مردم در مقابل حمایت هایی که از شما می کنند چه خواسته و توقعی از شما به عنوان یک قهرمان دارند؟

ادامه نوشته

آداب نظافت

                                            آداب نظافت


استحباب آرايش و زينت
در اسلام، به طور كلى نسبت به مسأله نظافت سفارش زيادى شده است. واساسارهبران دين ما نظافت را مقتضاى ديانت دانسته‏اند. در مورد زن و شوهر نيز سفارش شده است كه آنان خود را براى يكديگر بيارايند و تنظيف كنند تا مرد به زن‏هاى ديگر و زن به مردهاى ديگر توجه نكند و كانون ازدواج و خانواده با گرمى و محبت برقرار بماند.
در كتاب وسايل الشيعه، از كافى، از حسن بن جهم نقل شده كه گويد: من حضرت موسى بن جعفر عليهماالسلام را ديدم كه خضاب نموده بود. گفتم: فداى شما شوم! خضاب نموده‏ايد؟ فرمود: «اين عمل بر عفّت زن‏ها مى‏افزايد، همانا عده‏اى از زن‏ها براى اين كه مردها اين عمل [يعنى زينت و آرايش] را رعايت نمى‏كنند از عفت و نجابت خارج گرديدند و فاسد شدند.
سپس فرمود: «آيا تو دوست مى‏دارى كه همسر تو همانند تو آلوده و غبارآلود باشد؟» گفتم: خير. فرمود: «او هم چنين است.»
آن گاه فرمود: «نظافت و عطر و آرايش مو و زناشويى فراوان از اخلاق پيامبران عليهم‏السلام است.



فضيلت مسواك كردن
در احاديث معتبره از حضرت صادق عليه‏السلام منقول است كه مسواك كردن از سنت پيغمبران است. حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: پيوسته جبرئيل مرا امر به مسواك مى‏فرمود تا آن كه ترسيدم دندانهايم ساييده شود يا بريزد. در روايت ديگر فرمود: جبرئيل آن قدر مرا امر به مسواك كرد كه گمان كردم كه بر امت من واجب خواهد كرد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمود: در مسواك دوازده خصلت است:
1. از سنت پيغمبران است،
2. پاك كننده دهان است،
3. جلا دهنده چشم است،
4. موجب خشنودى پروردگار ا�l,helvetica,sans-serif">استحباب آرايش و زينت
در اسلام، به طور كلى نسبت به مسأله نظافت سفارش زيادى شده است. واساسارهبران دين ما نظافت را مقتضاى ديانت دانسته‏اند. در مورد زن و شوهر نيز سفارش شده است كه آنان خود را براى يكديگر بيارايند و تنظيف كنند تا مرد به زن‏هاى ديگر و زن به مردهاى ديگر توجه نكند و كانون ازدواج و خانواده با گرمى و محبت برقرار بماند.
در كتاب وسايل الشيعه، از كافى، از حسن بن جهم نقل شده كه گويد: من حضرت موسى بن جعفر عليهماالسلام را ديدم كه خضاب نموده بود. گفتم: فداى شما شوم! خضاب نموده‏ايد؟ فرمود: «اين عمل بر عفّت زن‏ها مى‏افزايد، همانا عده‏اى از زن‏ها براى اين كه مردها اين عمل [يعنى زينت و آرايش] را رعايت نمى‏كنند از عفت و نجابت خارج گرديدند و فاسد شدند.
سپس فرمود: «آيا تو دوست مى‏دارى كه همسر تو همانند تو آلوده و غبارآلود باشد؟» گفتم: خير. فرمود: «او هم چنين است.»
آن گاه فرمود: «نظافت و عطر و آرايش مو و زناشويى فراوان از اخلاق پيامبران عليهم‏السلام است.



 
ادامه نوشته

ما ميتوانيم ....

شعری تقدیم به همه ی عاشقان و رهروان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

دیشب این طبع، بی‌قرار شما

خواست عرض ارادتی بکند

 

دست کم از دل شکسته‌تان

واژه‌هایم عیادتی بکند

ادامه نوشته

کاربردهای کلید های کمکی در صفحه کلید

تركيبات كليد Ctrl :
Ctrl+q در بعضي از برنامه ها خروج است.
Ctrl+w در اكثر برنامه هايي كه چند فايل را باهم باز مي كنند مثل Ms-Word, كلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فايل باز شده جاري را مي بندد.
Ctrl+e جستجو در مسير جاري.
Ctrl+r تازه كردن صفحه معادل كليد F5 و Refresh
Ctrl+y وقتي كه يك عمل به عقب باز ميگرديم (Undo) اين كليد ها يك عمل به جلو مي روند (Redo) البته در بعضي برنامه ها معمولا محصولات آفيس مايكروسافت اينگونه هستند .
Ctrl+i باز كردن قسمت علاقه مندي هاFavorites
Ctrl+o باز كردن فايل جديد در اكثر برنامه ها ، معادل File>Open
Ctrl+p پرينت گرفتن در اكثر برنامه ها.
Ctrl+a انتخاب همه آيتم ها.
Ctrl+s در اكثر برنامه ها ذخيره فايل جاري .Save
Ctrl+d در اينترنت اكسپلورر صفحه باز شده جاري را به علاقه مندي ها اضافه مي كند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ويندوز هم آيتم (آيتم هاي) انتخاب شده را پاك مي كند. (ترفندستان.کام)
Ctrl+f جستجو.
Ctrl+h معادل History (ابته در ويرايشگر نوت پد معادل Find / Replace است)
Ctrl+l در اينترنت اكسپلورر معادل File>Open است.
Ctrl+z بازگشت به آخرين عمليات انجام شده .Undo
Ctrl+x انتقال (برش) آيتم مورد نظر در حافظه کليپبوردCut.
Ctrl+c کپي آيتم مورد نظر در حافظه کليپبورد.Copy
Ctrl+v فراخواني آيتم مورد نظر از حافظه کليپبورد.Past
Ctrl+b پنجره سازماندهي علاقه منديها (Organize Favorites) را باز مي كند.
Ctrl+n در اينترنت اكسپلورر (تقريبا تمامي مرورگرها) يك پنجره جديد باز مي كند.
Ctrl+F1 در اكثر برنامه ها ي مختلف راهنماي برنامه را باز مي كند .
Ctrl+F4 باز كردن ليست پايين رونده Address Bar در مرورگر اينترنت اكسپلورر و مرورگر ويندوز.
Ctrl+F10 باز كردن منو هاي بالاي پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....
Ctrl+BackSpace موقع ويرايش متن همان كار BackSpace را انجام مي دهد با اين تفاوت كه به جاي پاك كردن كاراكتر به كاراكتر كلمه به كلمه پاك مي كند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ويرايشگر هاي متني.
Ctrl+Home درحالت ويرايش مكان نما را به اول صفحه انتقال مي دهد.
Ctrl+End درحالت ويرايش مكان نما را به آخر صفحه انتقال مي دهد.
Ctrl+Insert كپي آيتم(هاي) انتخاب شده در حافظه كليپ بورد(Copy).

 

تركيبات كليد Alt :
Alt+A باز كردن منوي علاقه مندي ها و قرار گرفتن بر روي Add to Favorites
Alt+D انتقال مكان نما به Address Bar
Alt+F4 بستن پنجره جاري.
Alt+Space Bar معادل راست كليك بر روي نوار عنوان پنجره جاري.
Alt+Esc پيمايش بين پنجره هاي باز جاري.
Alt+Tab سوييچ كردن بين پنجره هاي باز جاري.
Alt+BackSpace در بعضي از ويرايشگرها معادل Undo عمل مي كند (معمولا ويرايشگرهاي قديمي و تحت داس)
Alt+Home در مرورگر اينترنت اكسپلورر به صفحه خانگي پرش مي كند.
Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ويندوز.
Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ويندوز.
Alt+Number تركيب كليد Alt به همراه زدن يك عدد از قسمت سمت راست صفحه كليد در حالت ويرايش يك كاراكتر معادل كد اسكي عدد وارد شده نمايش مي دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد كنيم پس از رها كردن كليد Alt اين كاراكتر نمايش داده مي شود : • .
Alt+Enter متعلقات (Properties) آيتم(هاي) انتخاب شده را نمايش مي دهد.
Alt+PrintScreen از پنجره جاري يك عكس تهيه مي كند و به حافظه كليپ بورد انتقال مي دهد.


تركيبات كليد
Shift :
Shift+F10 معادل راست كليك.
Shift+Del پاك كردن كامل آيتم (هاي) انتخاب شده .يعني بدون اين كه به سطل بازيافت انتقال يابد پاك مي شود.
Shift+tab وارونه كاري كه Tab انجام مي دهد.
Shift+Insert فراخواني اطلاعات از حافظه كليپبورد (Paste)

 

تركيبات WinKey :
خود WinKey باز شدن منوي Start در ويندوز.
WinKey+E باز كردن My Computer در حالت Folders.
WinKey+R باز كردن پنجره Run.
WinKey+U باز كردن پنجره Utility Manager.
WinKey+D نمايش دسكتاپ معادل Show Desktop
WinKey+F جستجو.
WinKey+Ctrl+F جستجوي يك كامپيوتر در شبكه.
WinKey+L قفل كردن كامپيوتر .يا رفتن به حالت Swich User
WinKey+M تمامي پنجره هاي باز را Minimize مي كند.
WinKey+Shift+M تمامي پنجره هاي Minimize شده را Restore مي كند

 

 

جنبش نرم افزاری

 
تولید علم و جنبش نرم افزاری از دیدگاه مقام معظم رهبری 

علم، وسیله اقتدار در دنیای امروز است، باید علم را به دست آوریم

ما در همه ی امور احتیاج داریم که ارتقاء علمی پیدا کنیم؛ باید ارتقاء علمی پیدا کنیم. اگر ما ارتقاء علمی در جامعه پیدا نکردیم، بلاشک فردای کشور دچار مشکلات بزرگی است. بدیهی است آنچه را که دنیای مادی به دست آورده است، به کمک علم به دست آورده است.
علم که دیگر مادی و معنوی ندارد؛ علم، علم است. علم، معرفت است؛ علم، عزیز و شریف است، گوهر است. علم آن چیزی است که انسان باید دنبال آن باشد؛ چشم باز انسان در حرکت است. همه جا باید دنبالش برویم. شما ملاحظه می کنید و می بینید که دیگران رفتند!
اگر کسی تاریخ اروپا را خوانده باشد، شک نمی کند که در ذات اروپایی ها خشونت است! با این ظاهر اتو کشیده و کراوات بسته و ادکلن زده، یک باطن بسیار خشن و سختی در آن ها وجود دارد که در ادبیاتشان و در فرهنگ آن ها آشکار می شود‍! برای کسی که آن جا نرفته و از نزدیک ندیده است، روشن نیست؛ ولی کسانی که رفته اند، دیده اند! آن ها داستان ها دارند و انسان می فهمد که چه هست! ملتی با این خصوصیات، امروز دارد به همه ی دنیا حرف می زند و زور می گوید و دنیا هم حرفش را قبول می کند! این، به برکت علم است؛ ببینید علم چه قدر مهم است!
طبیعی است که وقتی این را داشت، شما با این که ماده ی حیاتی نفت را دارید که او به آن احیتاج دارد، مجبورید محتاج او باشید! او در واقع الان محتاج شما است؛ چرا که اگر نفت شما نباشد، این کارخانه ها نمی چرخد، این چراغ ها روشن نمی شود، این هوای سرد، گرم نخواهد شد! همه چیزشان از نفت شما است؛ اما در عین حال شما محتاج آن هایید، آن ها برای شما تکلیف معین می کنند، حتی برای نفتتان!! این خاصیت علم است. علم وسیله ی اقتدار است. باید علم را به دست آورد؛ چاره ای نداریم. (1)

 



 

ادامه نوشته

بصیرت در کلام مقام معظم رهبری

خداوند می‎فرماید من با بصیرت حرکت میکنم

بیانات در دیدار عمومى مردم چالوس و نوشهر1388/07/15

یك مطلب راجع به مسائل كلى كشور و انقلاب عرض كنم. ببینید برادران و خواهران عزیز! خداى متعال به پیغمبرش در آن دوران دشوار مكه میفرماید: اى پیغمبر! من با بصیرت حركت میكنم؛ «قل هذه سبیلى ادعوا الى اللَّه على بصیرة انا و من اتّبعنى»؛خودِ پیغمبر با بصیرت حركت میكند، تابعان و پیروان و مدافعان فكر پیغمبر هم با بصیرت. این مال دوران مكه است؛ آن وقتى كه هنوز حكومتى وجود نداشت، جامعه‌اى وجود نداشت، مدیریت دشوارى وجود نداشت، بصیرت لازم بود؛ در دوران مدینه، به طریق اولى‌. اینى كه من در طول چند سال گذشته همیشه بر روى بصیرت تأكید كرده‌ام، به خاطر این است كه یك ملتى كه بصیرت دارد، مجموعه‌ى جوانان یك كشور وقتى بصیرت دارند، آگاهانه حركت می‎کنند و قدم برمیدارند، همه‌ى تیغهاى دشمن در مقابل آنها كند میشود. بصیرت این است. بصیرت وقتى بود، غبارآلودگى فتنه نمیتواند آنها را گمراه كند، آنها را به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نبود، انسان ولو با نیت خوب، گاهى در راه بد قدم میگذارد. شما در جبهه‌ى جنگ اگر راه را بلد نباشید، اگر نقشه‌خوانى بلد نباشید، اگر قطب‌نما در اختیار نداشته باشید، یك وقت نگاه میكنید مى‌بینید در محاصره‌ى دشمن قرار گرفته‌اید؛ راه را عوضى آمده‌اید، دشمن بر شما مسلط میشود. این قطب‌نما همان بصیرت است.


 

ادامه نوشته

سخنان مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم

جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

مي خواهند نظام از محتواي اسلامي  وانقلابي تهي شود.
 

همه بدانند كه امروز دشمنان جمهوري اسلامي از بر كندن اين بنيان مستحكم احساس عجز مي كنند سعي شان اين است كه به وسايل گوناگون به دست خود كساني كه تو اين انقلاب بودند وهستند از اين محتوا ذره  ذره بكنند . جمهوري اسلامي اسمش جمهوري اسلامي باشد اسمش نظام انقلابي باشد اما از محتواي اسلام  از محتواي انقللاب در ان خبري نباشد.2۸/11/1387




ادامه نوشته

جنگ نرم با سلاح فناوري اطلاعات

جنگ نرم با سلاح فناوري اطلاعات


جنگ و خون‌ريزي، حمله و دفاع، تهديد و هزار واژه ناخوشايند ديگر، با تابش اولين پرتوهاي نور خورشيد به زمين، آغاز و تا آخرين پرتو باقيمانده از آن، ادامه خواهد داشت. سال‌هاي سال است مي‌خواهيم دنيا را با امنيت بيشتري همراه کنيم؛ اما ... ‌ ‌
انسان نيازمند خواب و خوراک و پوشاک است اما اينها بدون امنيت، طعم زندگي را تلخ و تلخي زندگي را ماندگار مي‌کند و ماندگاري اين تلخي باعث ناپايداري زندگي مي‌شود. ‌ ‌
هرگاه موضوع امنيت مطرح است، بي‌درنگ آن‌را در لباسي نظامي مجسم مي‌کنيم که با قامتي افراشته و با سلاحي مهيب ما را نشانه رفته، اما اين نوع نگاه کم‌کم در زير همان پرتوهاي آسمان، رنگ باخته و البته بهتر است بگوييم رنگ عوض کرده است.
اگر روزگاري با تير و کمان و روزگاري با توپ و تفنگ، خانه، خانواده و يا حکومت‌ها تهديد مي‌شدند، امروزه با يک فيلم مي‌توان هويت و موجوديت ملتي را زير سوال برد.
رنگ ديگري که در اين روزگار تهديدات به خود گرفته است، حمله به زيرساخت‌هاي بنيادي کشورها است، آن‌هم نه با ابزار آتشين؛ بلکه با آرام‌ترين روش‌ها و به‌سرعت حرکت جريان الکتريسيته. تهديدات الکترونيک در فضاي ديجيتال و دنياي سايبر مي‌تواند کشورها و ملت‌هاي امروزي که پايداري خود را بر اساس فناوري اطلاعات بنا کرده‌اند را به‌شدت تهديد کند.
اين ضعف و آسيب‌پذيري مي‌تواند ريشه در پايه‌هاي ناپايدار بنايي داشته باشد که هر کشور در لايه‌هاي تصميم‌گيري خود، آن را بنيان مي‌گذارد. ‌ ‌
دفاع در روزگار ما به دو دسته کلي تقسيم مي‌شود. دسته اول همان شکل و شمايل قديمي را دارد؛ يعني با سلاح و سرباز و لشکر معنا مي‌گيرد که آن‌را دفاع عامل گويند و با تهديدات عيني و نظامي مقابله مي‌کند. البته امروزه بسياري از تهديدات و روش‌هاي حمله ديگر نظامي نيست، بيماري‌هاي مختلفي که گهگاه توسط کشورهاي صاحب فناوري پزشکي در کشورهاي ديگر شيوع پيدا مي‌کند، نمونه خوبي براي اين نوع تهديدات هستند.
داشتن برنامه‌اي براي هماهنگي تمام دستگاه‌هاي اجرايي و دفاعي که بتوانند در مواقع بحران و حتي پيش از آن به مقوله جنگ نرم بپردازند، بي‌شک اهميتي کمتر از صنايع موشک‌سازي ندارد و در اين موضوع که آن را دفاع غيرعامل مي‌نامند، بسياري کشورها از جمله کشور ما داراي سازمان و سازماندهي خاصي است و موضوع رايانه و فضاي سايبر نيز از اين قاعده جدا نيست.

ده گام به موفقیت

با عمل به توصیه‌های این متن می‌توانید 10 قدم به موفقیت شغلی نزدیک‌تر شوید......ادامه مطلب را کلیک کنید. 

ادامه نوشته

زیباترین حدیث درباره حجاب

زیباترین حدیث درباره حجاب

قال النبي(ص) لفاطمه(س) «اي شيء خير للمرأه قالت ان لا تري رجلا و لايراها رجل فضمها اليه و قال: ذريه بعضها من بعض»
پيامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمودند: چه چيز براي زن بهتر است حضرت فاطمه(س) فرمود: اين که مردي را نبيند و مردي او را نبيند. پيامبر(ص) حضرت فاطمه را به خود چسبانيد و فرمود ذريه اي که برخي از نسل برخي ديگراند (يعني همه در فضائل و کمالات يکدست و به مانند يکديگرند) (بحار، 43/84)
«الامام علي(ع): صيانه المرأه أنعم لحالها و أدوم لجمالها» ؛ (غررالحکم، فصل 44، حرف صاد، حديث 10)
امام علي(ع) فرمود: «پوشيدگي زن (باتوجه به موقعيت روحي و جسمي اش) براي او بهتر است و زيبايي اش را پايدارتر مي سازد».
النبي(ص): «ان من خير نسائکم المتبرجه من زوجها، الحصان عن غيره» ؛ (بحارالانوار، ج 103، ص 235)
رسول خدا(ص) فرمود: «بهترين زنان شما، زني است که براي شوهرش آرايش و خودنمايي کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند».

فرهنگ چیست؟

فرهنگ چیست؟

-فرهنگ یعنی آداب و رسوم حاکم بر زندگی

-فرهنگ مثل آب و هواست.فرهنگ یعنی همین رسوم و آدابی که بر زندگی من و شما حاکم است.

-فرهنگ یعنی باورها واعتقادات در محیطهای زندگی

-فرهنگ یعنی باورها واعتقادات ما و چیزهایی که زندگی شخصی و اجتماعی و داخل خانه و محیط کسب یک جامعه با آنها روبروست.

-فرهنگ برآیند باورها واعتقادات

-فرهنگ مجموعه سیالی است که مستقیما مربوط به انسان است.فرهنگ برآیند باورها واعتقاداتی است که به یک جامعه اختصاص پیدا می کند.

ادامه نوشته

جایگاه مسجد

1

((   جایگاه مسجد در نگاه امام خمینى رحمه الله   ))
 

مسجد مهمان خانه خدا در زمین، جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانى، خانه راز و نیاز، عشق و محبت، صفا و صمیمیت، ایثار و رحمت، تجلّى بهشت خدا در زمین، محل آرامش موحدان است. مکان آن، بهترین قطعات زمین است و فرشتگان، با اهل آن همنشین مى باشند.

آنچه از بررسى نقش مسجد در صدر اسلام به دست مى آید، جامعیت مسجد در همه زمینه هاى عبادى، سیاسى، فرهنگى، آموزشى، نظامى، قضایى و... است.

با پیروزى انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى رحمه الله ، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعى خود را باز یافتند؛ به طورى که نیروهاى فعال در مساجد، به طور مستقیم در متن انقلاب شرکت جستند. از آن پس مساجد نقش پایگاه ارتباطى مردم را بر عهده داشتند و در شرایط حساس نهضت اسلامى توانستند به انسجام نیروهاى مردمى بپردازند. علاوه بر این، بسیارى از برنامه هاى انقلاب مانند انتخابات شوراهاى محلى، کانونهاى بسیج و دیگر ضرورتهاى زمان در مساجد انجام گرفت.

نویسنده در صدد است تا با مرورى اجمالى بر نظرات بزرگ مرد تاریخ، حضرت امام خمینى رحمه الله جایگاه و نقش مسجد در جامعه اسلامى را مورد بررسى قرار دهد.

سنگر سربازان خدا

چشمه زلال مبارزه بر ضد باطل در طول تاریخ از مسجد جوشیده است. حضرت امام رحمه الله با شناخت موقعیت و نقش مسجد، خطاب به مسلمانان جهان مى فرمود: «اگر حرم و کعبه و مسجد و محراب، سنگر و پشتیبان سربازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبیاء نیست، پس مأمن و پناهگاه آنان در کجاست؟»

امام بزرگوار با تأکید بر نقش محورى مسجد در خنثى کردن نقشه هاى دشمنان اسلام مى فرمایند: «اینها از مسجد مى ترسند. من تکلیفم را باید ادا کنم؛ به شما بگویم. شما دانشگاهیها شما دانشجوها، همه تان مساجد را بروید پر کنید! سنگر هست اینجا؛ سنگرها را باید پر کرد.»

و در جایى دیگر مى فرمایند: «مساجد و محافل دینیه را که سنگرهاى اسلام در مقابل شیاطین است، هر چه بیشتر گرم و مجهز نگه دارید

ادامه نوشته

حجاب و عفاف

{{   حجاب و عفاف ارزش والای زن مسلمان ایرانی   }}

در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.

ادامه نوشته

وظايف شيعه در زمان غيبت

 

(((   وظايف شيعه در زمان غيبت   )))

 ***************************************

يكي ديگر از بحث هايي كه زير مجموعه بحث مهدويت محسوب مي گردد،(وظايف شيعه در زمان غيبت كبري) مي باشد. كه بحثي مبسوط و مفصل مي باشد و نمي توان آن را در عرض چند خط بيان كرد ولي اگر بتوانيم انشاءالله سر خط ها و سر فصل هاي اين بحث را مشخص مي نمائيم. وانشاءالله دوستان عزيز، خواهران و برادران به صورت تئوري و عملي به دنبال مطلب باشند تا به نتايج بسيار مفيدي دست پيدا كنند.

 

 

ادامه نوشته

سخن بزرگان

((   سخن بزرگان  ))

*******************************

هنگامي كه خشم حرف مي زند، عقل چهره خود را مي پوشاند.((مثل چيني)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

آن كس كه به ديگري خدمت مي كند، اگر نخواهد خود را پست و خسيس نشان دهد، بايد يكباره آن را از ياد ببرد. محبتي را كه در حق كسي شده به ياد او آوردن و درباره آن سخن گفتن، چندان تفاوتي با سرزنش كردن ندارد.((دموستن)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

از هر گره كه به ابرو مي زنيم، صد گره به كارمان مي خورد.((محمد حجازي)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

ما هميشه افرادي را دوست مي داريم كه به ديده شگفتي و تحسين به ما مي نگرند، ولي هميشه افرادي را كه با ديده تحسين به آنها نمي نگريم، دوست نمي داريم.((لاروشفوكولد)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

اگر از خودخواهي کسي به تنگ آمده اي، او را خوار مساز؛ بهترين راه آن است که چند روزي رهايش کني.((اُرد بزرگ)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

اگر مي بيني كسي به روي تو لبخند نمي زند، علت را در لبان فروبسته خود جستجو كن.((؟)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

با هر مقياسي كه ديگران را اندازه مي گيري، با همان مقياس اندازه گيري خواهي شد.((؟)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

از برفي كه بر پشت بام همسايه است شكايت مكن؛ در حالي كه جلوي خانه خودت كثيف و پر برف است.((كنفوسيوس)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

بيشتر مردم به اعمالي مي بالند كه وجود آن را در ديگران نكوهش مي كنند.((تن)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

اگر اشخاص خودخواهي تلاش دارند شما را بفريبند، نامشان را از ليست نامهاي همنشينان خود خط بزنيد، اما هرگز درصدد انتقام جويي برنياييد. زيرا اگر چنين كاري بكنيد، خود را بيشتر از آن اشخاص آزار داده ايد.((ديل كارنگي)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

به نظر ما خيرخواهي ديگران حماقت جلوه مي كند و حماقتهاي ما خيرخواهي، نيكي ديگران ضعف و ضعف ما هميشه نيكي است.((ناپلئون بناپارت)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

تمام چيزها و رخدادها مسخره است، اما تا زماني كه بر سر ديگران مي آيد.((ويل راجرز)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

حس غرور و خودبيني در تمام مردم يكسان است؛ تفاوتش تنها در نحوه ظهور آن است.((ديل كارنگي)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

خودپسندي زنها بزرگترين علت بدبختي ايشان و نابودي خانواده هاست. هيچ چيز به اندازه خودپسندي زنها بنيان خانواده ها را ويران نكرده است.((چارلي چاپلين)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

خود را بشناس و به روح خويش فرمانروايي كن. در اين صورت مي تواني اميدوار باشي كه روزي مقتدر و سعادتمند خواهي شد.((؟)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

درخشانترين تاجي كه مردم بر سر مي نهند، در آتش كوره ها ساخته شده است.((چارلي چاپلين)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

سه چيز خيلي سخت است : فولاد، الماس و خود شناسي.((بنجامين فرانكلين)) خطاي اين گفته را گزارش دهيد

حدیث

امام عسكرى(سلام الله عليه):

خَيرُ إخوانِكَ مَن نَسِيَ ذَنبَكَ وذَكَرَ إحسانَكَ إلَيهِ؛

بهترين برادر تو كسى است كه خطايت را فراموش كند و احسان تو را به ياد آورد.

بحارالأنوار، ج 78، ص 372

شبکه های ماهواره ای و جنگ نرم


شبکه های ماهواره ای و جنگ نرم

به دليل نبود آمار دقيق و روشن، نمي توان حجم استفاده از شبکه هاي ماهواره اي را در ايران تعيين کرد وليکن با عنايت به شواهد و قراين موجود
مي توان حدس زد که ميزان بهره برداري از اين شبکه ها در سال هاي اخير افزايش محسوسي داشته است.

حتماً به ادامه مطلب توجه نمایید....

ادامه نوشته